0

AMZS test letnih pnevmatik

 

AMZS je s partnerskimi avtomobilskimi klubi in organizacijami, ki sodelujejo pri testu pnevmatik, pod drobnogled vzela pnevmatike za osebne avte dimenzije 185/65 R15 in pnevmatike za lahke dostavnike v dimenziji 215/65 R16 C. Oba kompleta pnevmatik so preskusili po enakih, uveljavljenih merilih - ocenili so vozne lastnosti, varnost in zaviranje na suhem kot zaviranje, vzdolžno in prečno splavanje, vodljivost in bočno vodljivost na mokri cesti. Kot vedno so preizkusili tudi glasnost (tako v potniški kabini kot zunaj), izmerili porabo goriva in na laboratorijskih valjih ter z vožnjo v konvoju tudi obrabo pnevmatik.

Dimenzija 185/65 R 15 H

Nove so pnevmatike bridgestone turanza T005, michelin crossclimate+, toyo proxes CF2, falken ziex ZE310 ecorun, giti gitisynergy E1, petlas imperium PT515, hankook kinergy eco 2 in linglong green‐max HP010. Ostalih osem pnevmatik poznamo že iz prejšnjih testov v drugih dimenzijah, a primerjava razultatov je potrdila manjše razlike med enakimi pnevmatikami različnih dimenzij.

Rezultati testa

test pnevmatik
Test pnevmatik – Vir: amzs.si

Na prvo mesto testa se je uvrstila povsem nova Bridgestonova pnevmatika turanza T005, naslednica turanze T001 in T001 evo, ki se je odrezala najbolje tako na suhi kot na mokri cesti, zaradi malce slabšega rezultata pri glasnosti pa ni dobila še boljše skupne ocene. Svoje dobre rezultate iz številnih prejšnjih testov je potrdila Vredesteinova pnevmatika sportrac 5, ki se je najbolje od vseh odrezala z majhno obrabo. Od 14 pnevmatik s skupno oceno zadovoljivo je sedem pnevmatik dobilo nižjo skupno oceno zaradi različnih manjših slabosti. Michelinova crossclimate+ bi dobila boljšo skupno oceno, če se ne bi odrezala slabše pri zaviranju na suhem in toplem asfaltu.

Od 14 pnevmatik s skupno oceno zadovoljivo je sedem pnevmatik dobilo nižjo skupno oceno zaradi različnih manjših slabosti.

Goodyearova, Firestonova, Kumhova, Maxxisova in Toyova pnevmatika so pokazale slabosti na mokri cesti in zato dobile nižjo skupno oceno. Še malce slabše so se na mokri cesti odrezale Falknova, Semperitova, Gitijeva, Petlasova, Hankookova in Pirellijeva pnevmatike. Continentalova pnevmatika contipremiumcontact 5, ki jo bo v tej dimenziji kmalu nasledila pnevmatika ecocontact 6, je dobila slabšo oceno zaradi večje obrabe, ki je bila na meji sprejemljivega. Še malce slabše se je pri obrabi izkazala Linglongova pnevmatika: z njo smo prevozili le 25.000 km, kar je 30.000 km manj kot z Michelinovo pnevmatiko crossclimate+.

Na prvo mesto testa se je uvrstila povsem nova Bridgestonova pnevmatika turanza T005, naslednica turanze T001 in T001 evo, ki se je odrezala najbolje tako na suhi kot na mokri cesti.


Dimenzija 215/65 R16
 

Rezultati testa

test pnevmatik
Test pnevmatik – Vir: amzs.si

Kar 9 od 16 preskušenih pnevmatik je dobilo le eno zvezdico - oziroma skupno oceno ni priporočljivo. Tudi ostale pnevmatike niso blestele - pet jih je dobilo oceno priporočljivo (3 zvezdice), dve pa priporočljivo z omejitvami (2 zvezdici).

Kar petnajstim pnevmatikam so, pri AMZS testu, znižali oceno zaradi izrazitih slabosti na mokrem, kar je očitno Ahilova tetiva “tovornih” pnevmatik. To velja tudi za pet najboljših pnevmatik na našem testu, ki smo jih ocenili le z oceno priporočljivo. Med temi petimi se je Continentalova pnevmatika contivancontact 200 slabše obnesla tudi na suhi cesti, zanimivi pa so rezultati tudi pri drugih merilih. Zmagovalna pnevmatika apollo altrust in drugouvrščena goodyear efficient grip cargo sta se na mokrem odrezali najbolje, a z Goodyearovo pnevmatiko lahko prevozimo še enkrat toliko kilometrov kot z Apollovo. Pirellijeva in Nokianova pnevmatika sta pokazali nekaj več slabosti na mokrem, a sta vseeno dobili oceno priporočljivo. Lahko pa s Pirellijevo pnevmatiko naredimo precej več kilometrov kot z Nokianovo.

Maxxisova in Kumhova pnevmatika s skupno oceno priporočljivo z omejitvami imata izrazite slabosti na mokri cesti, je pa Maxxisova pnevmatika boljša na suhem in pri obrabi.

Kar petnajstim pnevmatikam so znižali oceno zaradi izrazitih slabosti na mokrem. To velja tudi za pet najboljših pnevmatik na našem testu, ki smo jih ocenili le z oceno priporočljivo.

Vseh devet pnevmatik z začelja tabele je najslabšo oceno ni priporočljivo dobilo zaradi velikih slabosti na mokri cesti - nobena od teh pnevmatik za lastnosti na mokri cesti ni dobila boljše ocene od ni priporočljivo (ali s številko: 4,6), kar avtomatično pomeni znižanje skupne ocene na najslabši možen rezultat. Največ težav je tem pnevmatikam delala vodljivost na mokrem, štiri pnevmatike pa so še dodatne slabosti pokazale pri zaviranju na mokrem.

Pri obrabi se je daleč najbolje odrezala Savina pnevmatika trenta 2; z njo so prevozili kar 81.000 kilometrov, kar je najboljši rezultat v zgodovini naših testov.

Tudi povprečje doseženih kilometrov vseh preskušenih pnevmatik - 49.000 km - je zelo visoko: s pnevmatikami za osebne avtomobile v povprečju prevozimo od 30.000 do 35.000 km, s pnevmatikami za cestne terence pa 40.000 km. So pa tudi med preskušenimi pnevmatikami velike razlike: če smo s Savino pnevmatiko prevozili 81.000 km, smo s Fuldino le 31.000 km, kar je manj kot polovica, kar zmore Savina pnevmatika.

Primerjava zavornih poti na mokrem (zaviranje pri hitrosti 80 km/h) odkrije precejšne razlike:

najslabše se je odrezala Kleberjeva pnevmatika transpro, s katero smo se ustavili po 57 metrih, najboljše pa se je obnesla Apollova pnevmatika altrust, ki za zaustavitev rabi 46 metrov. To pomeni, da se kombi s Kleberjevimi pnevmatikami še vedno premika s hitrostjo 36 km/h, ko kombi z Apollovimi pnevmatikami že stoji.

A tudi najboljša tovorna pnevmatika na našem testu se je v primerjavi s pnevmatikami za osebne avte odrezala slabo: razlika med rezultati zaviranja referenčne “osebne” pnevmatike in najboljše med testnimi “tovornimi” pnevmatikami je 10 metrov.

Pri ostalih lastnostih tovorna zasnova preskusnih pnevmatik ne prinaša večjih težav, majhne pa so tudi razlike pri porabi goriva, saj je bila razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko 0,3 l/100 km. Pri zaviranju na suhem se je najboljša pnevmatika (apollo altrust) ustavila 4 metre prej kot najslabša (michelin agilis+). Malce večje razlike - tudi v primerjavi z “osebnimi” pnevmatikami - so bile pri vodljivosti, kjer so lahko testni vozniki občutili vpliv izrazito čvrstih bočnic tovornih pnevmatik.

Vir: amzs.si, Motorevija, marec 2019