0

Kdaj lahko rečemo, da je avto zares avtonomen?


Vir: wired.co.uk

Avtonomna vozila so, glede na tehnologijo, rangirana v 6 različnih stopenj. Poglejmo kaj pomenijo.

Ford, Google, Tesla in Apple so le peščica podjetij, ki razvijajo tehnologijo in vozila za avtonomno vožnjo. Po oceni svetovalnega podjetja NAVIGANT, je najbolj realni rok, glede na raziskave, ki so jih je opravili, da bo do leta 2021, avtonomna vožnja postala nekaj vsakdanjega.

Raziskava NAVIGANT-a je še poudarila dejstvo, da čeprav vozila v fazi razvoja izdelujejo z isto tehnologijo pa vsa vozila kljub temu niso enaka. Skupina inženirjev in tehničnih strokovnjakov je pripravila vodnik po stopnjah avtomatizacije v vozilih prihodnosti.

V okviru SAE International's in standarda J3016 standard ( Taxonomy and Definitions for Terms Related to On-Road Motor Vehicle Automated Driving Systems), obstaja 6 stopnje avtonomnosti vozil.

Stopnja 0: Brez avtomatizacije

Avto sploh še nima avtonomnosti v nobeni funkciji tako, da vozilo popolnoma upravlja človek.

Stopnja 1: Asistenca pri vožnji

Stopnja 1 vključuje voznika in računalniški sistem, ki skupaj sodelujeta pri upravljanju vozila. Avto pa še vedno večinoma upravlja oseba za volanom. Veliko avtov, ki se danes že vozijo po cestah imajo asistenčne sisteme.

SAE International razlaga, da pri stopnji 1 asistenčni sistem vključuje krmiljenje, pospešek / zaviranje, kot tudi funkcije, ki uporabljajo "informacije o okolju med vožnjo". Kljubtemu, da voznik (človek) še vedno pričakuje, da opravi večino dela.

Stopnja 2: Delna avtonomnost

Pri stopnji 2 sistem, krmiljenje in hitrost vozila kontrolira ena ali več asistenčnih sistemov vendar voznik nadzoruje ostale elemente vožnje. Tako Teslin avtopilot spada v stopnjo 2, čeprav nekateri menijo, da spada bolj v stopnjo 3.

Stopnja 3: Delna avtonomnost

Vozila v stopnji 3 in višje se razumejo kot "avtomatiziran vozni sistem". Velika razlika med ostalimi stopnjami je v tem, da so vozila sposobna spremljati vožnjo in tudi okolje. Bistveno pa je, da ta vozila sama sprejemajo odločitve. Npr. avto s stopnjo avtonomnosti 3 je sposoben zaznati počasneje vozeče vozilo pred slabo preden ga zazna voznik in prevzame nadzor nad vozilom. Voznik je v vozilu pogosto samo zato, da prevzame nadzor nad vozilom, če pride do situacije, ko gre  kaj narobe.

Stopnja 4: Visoka avtonomnost

SAE opisuje stopnjo 4 tako, da ima "preko avtomatiziranega voznega sistema vozilo sposobnost, da  samo odloča o načinih vožnje, intervenira lahko tudi takrat, ko voznik ne reagira". Povedano drugače, če gre kaj narobe, lahko avto reagira sam.

Stopnja 5: Popolna avtonomnost

V tem primeru nadzora vozila s strani voznik ni potreben. Stopnja 5 pomeni popolno avtonomnost. Tako vozilo ne potrebuje pedal, volana ali kontrol, ki bi omogočila prevzem vozila s strani človeka. Google, in sicer njegova podružnica Waymo, dela na razvoju takega načina avtomatizacije.

Vir: wired.co.uk