0

Mostovi in vožnja pozimi


Previdne pozimi čez mostove in viadukte

Na voznike v zimskem obdobju preži več skritih pasti, še posebej pa so nevarne ob hladnejšem vremenu.

V hladnejših mesecih je na cestah več pasti kot poleti in ena takih so tudi bolj ali manj vidno pomrznjene cestne površine prek mostov. Na njih se lahko tudi v drugih letnih časih pogosteje zadrži vlaga, ki vpliva na oprijem s cestiščem.

Na mostu večja verjetnost poledice. Zakaj?

Z zniževanjem temperature, se ohlaja tudi površina tako cest kot tudi mostov, ki se ohlajajo hitreje in tako tudi led lahko na njih nastane prej kot na navadnih cestah. Enako velja tudi za oprijemanje snega s cestiščem.

Most obkroža hladen zrak tako spodaj kot tudi zgoraj, zato se ti tudi ohlajajo hitreje kot ceste. Te izgubljajo temperaturo le z zgornje plasti, spodaj pa temperaturo pomaga zadržati toplejša zemlja. V primeru večjih potokov ali rek na zmrzovanje vpliva tudi večja vlaga.

Mostovi so večinoma grajeni iz jekla in betona, ki hitreje spravita temperaturo na površje in v primeru mostu se tam ohlaja. Asfalt zadrži višjo temperaturo neposredno pod površjem in to pozitivno vpliva na vozne lastnosti.

Bodite pozorni pri vožnji preko mostov v zimskem času, ko se tudi temperature spustijo pod ničlo.  

Vir: siol.net