0

Prvi potniški vlak na vodik

Vlak Coradia iLint narejen v podjetju Alstom poganjajo vodikove gorivne celice in ga trenutno že testirajo na progi Salzgitter.

Z novim potniškim vlakom so opravili prva testiranja. In sicer so testiranje opravili na testni progi v Salzgitter-ju, v Nemčiji. Dosegel je hitrost do 80 km/h.

Prvi test je bil namenjen preizkušanju učinkovitosti sistema oskrbe z energijo in električnega zavornega sistema. V Alstom-u pravijo, da bodo svoj prvi test s potniki v Nemčiji opravili leta 2018 in da ga bodo lahko v Veliki Britaniji pričeli uporabljati leta 2021.

Vlak Coradia iLint, pravijo v Alstom-u, je prvi nizkopodni potniški vlak na svetu, ki ga poganjajo vodikove celice, ki proizvajajo elektriko za delovanje.

Vodikove gorivne celice proizvajajo elektriko s kombiniranjem vodika in atomov kisika za proizvodnjo električnega toka. Pogon na celice je bil uporabljen že tudi v avtomobilih, kot je Toyota Mirai, vendar ni bil široko sprejet.

Ameriški urad Energy Information Administration meni, da je način ustvarjanja goriva "dva do tri krat bolj učinkovit kot pri motorju z notranjim izgorevanjem", ki deluje na bencin. Poleg tega, da je sistem učinkovit, vodikove gorivne celice ne proizvajajo nobenih škodljivih snovi (kot npr. toplogredni plini). Vlak iLint v okolje oddaja samo paro in kondenzirano vodo.

Da bi vlak imel dovolj goriva za delovanje, je Alstom zgradil lastno vodikovo polnilnico vzdolž proge Salzgitter, kjer plin ob polnjenju prečrpajo v tlačno posodo vlaka. "Vodik, ki ga uporabljajo za testne vožnje je stranski produkt industrijskega procesa, ki se smiselno ponovno uporablja" pravijo v izjavi. Podjetje je tudi dodalo, da je vlak na vodik alternativa dizelskim vlakom.

Med samim testiranjem bo vlak dosegel najvišjo hitrost do 140 km/h. Ta test je mejnik v varovanju okolja in v tehničnih inovacijah. Medtem, ko je vlak že opravil prva testiranja, je potrebno narediti še testiranje s prevozom potnikov. Testirali bodo na železniški trasi Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven route v Nemčiji in sicer prihodnje leto.

Vlak bi lahko v VB začeli uporabljati do leta 2021, če bodo nemški testi spodbudni in ko bodo v VB ustvarili svojo zalogo vodika. Trenutno za to ni interesa, imajo pa že 8 polnilnih postaj za avtomobile. V VB  se je vlada med drugim zavezala tudi zato, da bodo vozila do leta 2050 brez škodljivih izpustov.

Vir: wired.co.uk