0

Vožnja v snežnih razmerah

Vožnja v snegu
Vožnja v snegu

 

S pravilnim ravnanjem v situaciji, ko je na cesti sneg, boste povečali svojo varnost in varnost ostalih udeležencev v prometu.

Če zapade veliko snega

V normalni situaciji so dovolj že nameščene zimske pnevmatike. Kaj pa takrat, ko nenadoma zapade večja količina snega, mi pa moramo nujno v službo? V takšnem primeru so snežne verige na pogonskih kolesih nujne, a le, če ni ledu. Na ledu verige niso uporabne, lahko so celo nevarne. Tudi če je snega malo, so verige prej škodljive kot koristne, saj povzročajo vibracije in ne dovolijo hitrosti višjih od 30 do 40 km/h.

Speljevanje

Ena glavnih težav, ko zapade sneg, je speljevanje na klancu. V zimskih razmerah se je potrebno izogibati ustavljanju na klancu, saj v primeru, da se ustavimo, težko ponovno speljemo. Menjalnik je treba prestaviti v drugo prestavo; po enakem principu deluje samodejni menjalnik v načinu 'snow'. Pri speljevanju morajo biti vrtljaji motorja le malenkost višji od tistih, ko je motor v prostem teku. Če nikakor ne morete speljati, se vrnite nazaj na položnejši del ceste in vzemite zalet.

Spuščanje

Če je klanec zelo strm, se najprej odločite za vožnjo po podlagi, ki ponuja največ oprijema (na primer rob ceste). Zavirajte z motorjem, ne z zavorami. Ko zavirate z motorjem, lahko zablokirata le dve ali samo eno kolo. Pri zelo pazljivem zaviranju z zavorami in sistemom ABS se zavorna sila razporedi na vsa štiri kolesa in tako težje pride do zdrsavanja, a v ekstremih pogojih tudi ABS ne pomaga. Če vozite z letnimi pnevmatikami, so lahko takšne okoliščine in manevri zelo tvegani, saj obstaja velika verjetnost, da se ne boste mogli ustaviti.

Vožnja skozi ovinek

Potrebno je voziti zelo počasi saj ob zasuku volana sprednja kolesa hitro izgubijo stik s podlago. Zato v takšnem primeru hitro odvzemite plin in narahlo zavirajte, da bi sprednja kolesa ponovno dobila stik s podlago in zadržala smer avtomobila. Če to še ne bi bilo dovolj, poskušajte čim bolj zravnati volan (to je sicer težko, saj morate obrniti kolesa proti oviri). V takšnem primeru bo ESP (če je vgrajen) vsaj malo pomagal, vendar je njegovo poseganje odvisno samo od kakovosti oprijema.

Vir: avto-fokus.si