0

Strešni kovčki ali prtljažni kovčki za na vlečno kljuko?

Strešni kovčki ali prtljažni kovčki za na vlečno kljuko?


Prtljažni kovček na zadku vozila


V zadnjem času vse bolj priljubljeni postajajo prtljažni kovčki, ki jih namesto na streho vozila namestimo za zadek našega avtomobila, na vlečno kljuko. Kakšne so prednosti in pomanjkljivosti takšne rešitve?

Strešni kovčki vs. prtljažni kovčki z namestitvijo na vlečno kljuko

Strešni kovčki so tudi med slovenskimi vozniki zelo priljubljeni. Predvsem zaradi pestre in raznolike ponudbe strešnih kovčkov za (skoraj) vsak avto in žep. Sicer pa obstajajo tudi prednosti in pomanjkljivosti strešnih kovčkov. Glavne omejiitve so: zaradi višine nalaganje prtljage ni prav enostavno, s strešnimi kovčki ne moremo v garažne hiše z nižjimi stropovi, kovček na strehi pomeni tudi povečanje porabe goriva.

Porast uporabe prtljažnih kovčkov

Da strešni kovčki niso najbolj optimalna rešitev, so že pred časom spoznali vozniki, kolesarji, ki vse pogosteje posegajo po posebnih prtljažnikih za kolesa, ki jih namestimo za zadek avtomobila oz. na vlečno kljuko avtomobila. Izdelovalci tovrstnih prtljažnikov so hitro spoznali, da namesto koles na prtljažne nosilce lahko namestijo oz. pritrdijo tudi zaprte kovčke, kamor lahko pospravimo kar nekaj prtljage, tovora oz. opreme.

Takšen kovček za zadnjim delom avtomobila je enostavno dostopen, saj je na višini naših bokov, ne pa visoko nad streho avtomobila. Druga pomembna prednost tovrstnega načina prevoza prtljage je, da ne vpliva na porabo goriva, saj ne vpliva na  aerodinamiko vozila.

Za uporabo potrebna nameščena vlečna kljuka

Prtljažni kovčki imajo tudi nekaj lastnosti, ki omejujejo njihovo uporabnost. Brez nameščene vlečne kljuke na vozilo tovrstnih kovčkov ne moremo uporabljati, saj vlečna kljuka služi kot čvrsta konstrukcijska opora, ki skrbi za stabilnost kovčka in nosi njegovo maso. Kovčki se na zadnji del avta opirajo še z dodatnimi nosilci, a glavnino obremenitve nosi vlečna kljuka.
Nekateri kovčki na trgu so naprodaj skupaj z vzdolžnimi nosilci, pri nekaterih pa je treba te kupiti ločeno ali pa uporabiti nosilce, ki jih imamo sicer za prevoz koles.
Pozor pri nalaganju: vlečne kljuke lahko vertikalno obremenimo z največ 50-70 kg, pri tem pa je treba upoštevati tudi maso kovčka in nosilcev.

Največja nosilnost

Avtomobili praviloma za seboj lahko vlečejo precej težke priklopnike, a mase priklopnika ne smemo zamešati z dovoljeno navpično obremenitvijo vlečne kljuke. Prtljažni kovček s svojo maso na vlečno kljuko deluje navpično, zato je treba pri nalaganju tovora upoštevati navodila izdelovalca vlečne kljuke (ali avtomobila, če gre za originalno opremo), ki predpisujejo največjo dovoljeno navpično obremenitev. Pri večini vlečnih kljuk je dovoljena navpična obremenitev vlečne kljuke med 50 in 70 kg, pri čemer je treba biti pozoren na to, da to velja za celoten prtljažni sistem - za nosilce, kovček in prtljago v njem. Če je dovoljena navpična obremenitev vlečne kljuke 50 kg, masa kovčka z nosilci pa 34 kg, v kovček lahko naložimo le še za 16 kg prtljage.

Dodatni prtljažni prostor do 400 L

Ponudba prtljažnih kovčkov za namestitev na vlečno kljuko zaenkrat še ni tako pestra kot ponudba strešnih kovčkov. Na voljo so kovčki različnih dimenzij in prostornin, ki segajo od manj kot 200 do več kot 400 litrov. Razlike so seveda tudi pri obliki in vgrajenih materialih - nekateri kovčki so bolj oglatih oblik, nekateri so narejeni iz čvrste plastike ali kombinacije platna ter plastike, nekaj razlik je tudi pri širini in višini. Če nameravate kovček uporabljati tudi pozimi, velja izbrati čvrst in vodotesen kovček, a za prevoz smuči bo večina kovčkov zaradi premajhne širine neprimerna. Na trgu so tudi že kovčki, ki imajo ob straneh odprtini, ki omogočata tudi prevoz - prečno postavljenih - smuči za odrasle.

Še na eno posebnost ne smemo pozabiti; tako kot prtljažniki za kolesa, ki jih namestimo na vlečno kljuko, tudi takšni kovčki štrlijo precej daleč za avto in prekrivajo zadnjo registrsko tablico, zato moramo na njihovo zadnjo stran namestiti tretjo registrsko tablico, kovček pa priključiti na električni priključek vlečne kljuke, ki omogoča delovanje potrebnih luči na nosilcih kovčka.

Vir: avtomotorevija